Witam wszystkich, którzy są ze mną, wszystkich którzy po cichutku zaglądają i wszystkich, którzy przyjdą tylko raz i nigdy nie wrócą. Cieszę się, że jesteście :)

Obserwują:

poniedziałek, 4 sierpnia 2014

Niebieskie lato.

Witajcie :)
Bardzo Wam wszystkim dziękuję za komentarze pod ostatnim postem.  Wynika z nich, że wiele osób za pająkami nie przepada. Póki co, nie będę Was stresować podobnymi zdjęciami.
Dziś witam na blogu Asię Nosal, cieszę się Asiu, z Twojej obecności i zapraszam do zostania na dłużej :)

Na blogu Krysi  http://klubkotajasna8.blogspot.com/2014/08/kolorowe-lato-niebieski.html nadal trwa zabawa w kolorowe lato. Tym razem króluje kolor niebieski. Choć jest kolorem raczej zimnym, nie brakuje go wcale w letniej aurze.
Moja propozycja zdjęciowa niebieskości, to kwiat ogórecznika w kroplach deszczu, na ochłodę tych upalnych dni :)

Ogórecznik jest rośliną jednoroczną, ale kto raz wysieje go w swoim ogrodzie, będzie miał go już zawsze. Ale nie jest uciążliwy. Łatwo go wyrwać, nie zapuszcza głębokich korzeni. Dodaje uroku bylinowym rabatom. U mnie rośnie razem z liatrą i różowymi floksami. Kwitnie od późnej wiosny, do końca lata.
Jest rośliną przyprawową, leczniczą, miododajną i ozdobną.
W ogródku mam ogóreczniki dzięki mojej koleżance z pracy, która jest zielono zakręcona. Dzięki Ewciu :)
 
Życzę Wam udanego tygodnia :)

35 komentarzy:

  1. Miałam go kiedyś, przyciągał mnóstwo pszczół. Piękne zdjęcie! Ja nie mogę się zdecydować na jedno z trzech hehe.
    Pozdrawiam:)

    Ewuś, konkurs jest u Krysi, nie Kasi;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziekuję Aniu, przeciez wiem, że u Krysi, nie wiem co mi się poplątało, już poprawiłam :)
      Czekam na Twoje zdjęcie, bo masz duzo niebieskości :)
      Pozdrawiam :)

      Usuń
  2. Śliczne zdjęcie. Masz duże szczęście, że mogłaś wyprowadzić się na wieś, mam nadzieję, że gdy i ja odchowam dzieci, to również będę mogła pożegnać miejski zgiełk i pośpiech.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo Ci tego Edytko życzę. Może jest trochę dalej od wielkich sklepów, kin i teatrów, ale są festyny, spokój, cisza i czas jakoś wolniej płynie :)

      Usuń
  3. Fotka jest piekna a zycie na wsi to spokoj i cisza ...wiem cos o tym choc do miasta mam blisko.Zostawiam pozdrowienia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też mam Elu blisko do miasta, jednak tutaj to inny swiat :)
      Pozdrawiam gorąco :)

      Usuń
  4. Zdjęcie jak zwykle śliczne:)). Już coś słyszałam o ogóreczniku, chyba w przyszłym roku też posieję skoro nie ma uciążliwych korzeni i się sam rozsiewa :)). Buziaki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Bogusiu,
      ogórecznik nadaje się na dodatek do surówek, polecam go :)
      Miłego :)

      Usuń
  5. Zazdroszczę decyzji o przeprowadzce na wieś. Ja niestety nie mam takich mozliwości. Może na emeryturze się doczekam. Pozdrawiam serdecznie :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Joasiu, ja nigdy wcześniej o tym nie myslałam. Życie samo zweryfikowało, a teraz jestem szczęśliwa :)
      Pozdrawiam również gorąco :)

      Usuń
  6. Wygląda bardzo ładnie - kwiat ogórecznika. Muszę pomyśleć i gdzie go posadzić i to zrobić:)))) Zdjęcie bardzo ładne i powodzenia w zabawie w "niebieskim lecie":)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziekuję Izo :)
      Pomyśl, pomyśl i wciel w czyn ;)
      Pozdrówka :)

      Usuń
  7. Piękne zdjęcie !!!
    Ładnie się prezentuje kwiat ogórecznika.
    Powodzenia w zabawie.
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Januszu,
      bardzo lubię te delikatne jak błonka kwiatuszki na grubych włochatych liściorach ;) Zwłaszcza, że jest ich (tych kwiateczków) całe mnóstwo na pojedynczej roslinie.
      Pozdrawiam :)

      Usuń
  8. Ogórecznik, muszę go jakoś zdobyć i rozsiać, kocham jego maleńkie niebieskie kwiatuszki i włochate listeczki. Kwiatki kwiateczki lato niech będzie takie byśmy z uśmiechem i zdrowsi weszli w zimowy odpoczynek. :))
    Serdecznie pozdrawiam pierwszy raz i pewnie nie ostatni. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Elu :) Cieszę się, że jesteś i zapraszam częściej.
      Twojego bloga odwiedziłam, ale komentarz mi się nie wpisał. Poczekam, może będziesz jednak miała ochotę na więcej :)
      Pozdrawiam i również życzę nabierania sił witalnych :)

      Usuń
  9. Dziekuję Krysiu, równiez pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Śliczne o zdjęcie -ładnie uchwycone krople ! Pozdrawiam !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, same się tak jakoś ładnie uchwyciły :)))))))))))))))))))))
      Miłego dnia :)

      Usuń
  11. fajne zdjęcie, bardzo ładny kwiat :) powodzenia w konkursie. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  12. Alez cudnie sfotografowalas kwiatka ! Pieknie Kochana i ciesze sie ze narazie wiecej pajakow nie bedzie ;) :*

    OdpowiedzUsuń
  13. Bardzo ładny kwiatuszek, czy on jest duży?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Weroniko, w zależności od miejsca gdzie rośnie ma od 30-50 cm wzrostu. Na dole jest kępa włochatych liści, z nich wyrasta włochata łodyżka i mnóstwo zwisających kwiatuszków. Jak nie zapomnę zrobię zdjęcie całego kwiatka :)

      Usuń
  14. Niebieskie lato - lata temu był taki serial w TV i nawet dziś mi się z rana przypomniał. Kwiat piękny :-)

    OdpowiedzUsuń
  15. Kwiatuszek ogórecznika śliczny, chociaz sama roślinka jest troszkę szorstka i "gryzie". Jakiś czas temu miałam go na działce, ale potem gdzieś się zagubił.
    Ewuś, dziękuję, że do mnie zaglądasz. Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Danusiu, jakbym mogła nie zaglądać do Twojego ogródeczka, nie podziwiać robionych przez Ciebie piękności! No po prostu, ni dałabym rady :)

      Usuń
  16. Danusiu, jakbym mogła nie zaglądać do Twojego ogródeczka, nie podziwiać robionych przez Ciebie piękności! No po prostu, ni dałabym rady :)

    OdpowiedzUsuń
  17. To ponoć ciekawa i zdrowa roślina, nie zagłębiałam się nigdy ale bardzo ladnie wygląda więc może coś poczytam. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  18. Niebieskie cudeńko, śliczny. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  19. Wspaniała roślina! Uwielbiam ją fotografować a często też zwyczajnie gapić się na nią. . :-) świetne zdjęcie.
    Pająków też sobie nie życzę bo umrę na zawał!!! :-) Pozdrawiam!!

    OdpowiedzUsuń
  20. Kwiat ogórecznika wygląda na roślinę dość egzotyczną i jeszcze z tymi kropelkami! Śliczne zdjęcie!

    OdpowiedzUsuń
  21. Kwiat ogórecznika wygląda na roślinę dość egzotyczną i jeszcze z tymi kropelkami! Śliczne zdjęcie!

    OdpowiedzUsuń
  22. Zdjęcie ogórecznika jest przepiękne !!! Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za każdy wpisany komentarz :) Są dla mnie bardzo ważne. Dzięki nim wiem, że to co robię, ma jakiś sens.