Witam wszystkich, którzy są ze mną, wszystkich którzy po cichutku zaglądają i wszystkich, którzy przyjdą tylko raz i nigdy nie wrócą. Cieszę się, że jesteście :)

Obserwują:

czwartek, 1 maja 2014

Niech się święci pierwszy maja ...

Pamiętacie to hasło? Ja pamiętam. Najpierw był pochód, kolorowo, radośnie.I zawsze była piękna pogoda. Pochody oglądałam z okna w pracy u mojej mamy. Bardzo chciałam wtedy dorosnąć i nosić wielką flagę, albo jakiś napis olbrzymi, wymachiwać szturmówką... Potem dorosłam i już zrozumiałam. Szkołę średnią z tego okresu wspominam jako ciągłą walkę o niechodzenie na pochody i niebycie w ZSMP. Kurcze, przez cztery lata miałam obniżone zachowanie na świadectwie, bo nie chodziłam na pochody pierwszomajowe ze szkołą i nie byłam członkiem ZSMP   ( co jak co, ale w członka to ja się nie daję robić;)). Dobrze, że te czasy minęły.
Dziś jest to święto grillowe niemalże :)  A ja znów zapomniałam uszyć flagę. Zaraz siądę przy maszynie i może uda mi się ją wykonać. Co roku sobie obiecuję, a potem przechodzą dni majowego weekendu i zapominam... do następnego maja :)

A w maju w moim ogrodzie kwitną bzy...a ten zapach...


Pod lasem rozwija się paprociowy gąszcz.


Niestety jest też nawał kleszczy. Kociaki dostały obróżki Foresto, bo zakrapianie karczków nic nie daje. Batmanek przeżył to najgorzej, wpadając w atak ostrej histerii. Ale już jest dobrze, a na rączkach najlepiej :)


Eranka jak na damę przystało, unika promieni słonecznych :)

A Julcio poszedł na polowanie i tyle go widzieli.

Pozdrawiam Was wszystkich majowo, witam na blogu foggię i pędzę do maszyny, może w końcu będę miała tę flagę ;)

Edycja godz. 12.50
Mam :) Biegałam z ta flagą jak "kot z pęcherzem". W końcu znalazłam jej miejsce na pergoli przed domem. Mam nadzieję, że nie będzie padał deszcz.



Spokojnego wypoczynku majowego :)

21 komentarzy:

  1. Jak patrzę na Twoje zdjęcia to wyobrażam sobie : ciszę, spokój, śpiew ptaków, ludzie gdzieś daleko czyli RAJ :)). Moje bzy dopiero przymierzają się do pełnego rozkwitnięcia, może dlatego, że mają cień ale zato paprtki w tym roku rozmnożyły się na potęgę :)). Pozdrawiam majowo :))

    OdpowiedzUsuń
  2. Witaj Bogusiu :) paprotki lubią cień, a jak już zaczną się rozmnażać to końca nie widać, ale bardzo je lubię i nie wyobrażam sobie nie mieć ich pod lasem :)

    OdpowiedzUsuń
  3. No to teraz " Niech żyje 1 Maj !!!! :))). U mnie właśnie zaczęło padać :((.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U nas się zanosiło, ale w końcu zrobiła się pękna pogoda :) Życzę słoneczka Bogusiu :)

      Usuń
  4. Bzy i paprocie ! Tak pieknie dekoruja nasz swiat cudne zdjecia ! A kociaczki swietnie zabezpieczylas ! Pewnie maja raj w tym ogrodzie ! Pozdrawiam Ewuniu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mają Szymko, oj mają :)
      Pozdrawiam gorąco :)

      Usuń
  5. Wow co za flaga :-)
    Ależ piękny ten gąszcz paproci, cudny :-)
    Głaski dla koteczków...
    A moje nie mają kleszczy ??
    Inna kraina czy co ??

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziekuję Kasiu, bardzo bym chciała, żeby i u nas kleszczy nie było, ale cóż, na to nie mamy wpływu.
      Kociaste wymiziane, odmruczały ;)

      Usuń
  6. Też pamiętam te czasy doskonale i to, że nerwica mnie brała na samą myśl o przymusowym przemarszu. Pogoda faktycznie raczej dopisywała, ale pamiętam też pochód w śniegowej zamieci:(
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oby w tym roku śniegu nie było w maju ;)
      Pozdrawiam.

      Usuń
  7. Bzy, matury wiadomo maj, a Twoje bzy są piękne pozdrawiam Dusia

    OdpowiedzUsuń
  8. Mamy podobne wspomnienia tych czasów:) A jutro Dzień Flagi Narodowej, czyli zdążyłaś przed czasem:)
    Kwiaty cudnie kwitną, u mnie bzy jeszcze w pączkach, ale niedługo i ja powącham te słodkie zapachy!
    Miłego weekendu!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ty Aniu, czekasz na swoje bzy, a ja na Twoją ramkę już nie mogę się doczekać ;) Bo na pewno będzie przyrodniczo naturalna :)
      całuski:)

      Usuń
  9. Ewuniu widzę , że i światełka odblaskowe założyłaś na obróżki ..to dobrze kotki będą bardziej widoczne na swoich kocich ścieżkach ..a w ogrodzie pięknie jak zawsze .

    OdpowiedzUsuń
  10. No i jaka rewelacyjna flaga:P A bez, ojejku patrzę na Twoje zdjęcia i czuję jego zapach!

    OdpowiedzUsuń
  11. Piękny bez u mnie też kwitnie w ogrodzie,pamiętam pochody z flagami.Buziaki.

    OdpowiedzUsuń
  12. Przepięknie kwitnie u Ciebie bez:))
    Pozdrawiam słonecznie

    OdpowiedzUsuń
  13. Ewa u Ciebie istny raj...ja też chcę na wieś...A paprociowy gąszcz w zbliżeniu...piękne zdjęcie;-))) Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  14. Ja nie należałam do ZSMP ale byłam w Harcerstwie, jedyny pozytyw z pochodów, to z miesiąc przed 1 maja, mieliśmy próby werblistek i fanfarzystów, ja też grałam na werblu. Jakoś tak na historii, polskim, matematyce koniecznie musieliśmy mieć próbę :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Jeśli szukasz trwałych i estetycznych mebli do ogrodu, polecam odwiedzić https://ogrodolandia.pl/meble-ogrodowe. Ich propozycje są naprawdę ciekawe i z pewnością odmienią wygląd każdego ogrodu.

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za każdy wpisany komentarz :) Są dla mnie bardzo ważne. Dzięki nim wiem, że to co robię, ma jakiś sens.