Witam wszystkich, którzy są ze mną, wszystkich którzy po cichutku zaglądają i wszystkich, którzy przyjdą tylko raz i nigdy nie wrócą. Cieszę się, że jesteście :)

Obserwują:

wtorek, 25 kwietnia 2017

Teraz musi odpocząć szydełko

Witajcie kochani goście, witam również serdecznie nowe obserwatorki bloga Jagę i Annę. Rozgośćcie się proszę. Mam nadzieje, że będziecie tutaj miło spędzać czas.

Już więcej nie będę Was zanudzać moimi przemyśleniami, ale jeszcze raz Wam dziękuję za wasze słowa blogowej otuchy.

Przez ten czas mojego niebytu, co nieco powstało. Troszkę decu, ale jeszcze pokazać nie mogę, bo ma być niespodzianką. Kilka serwetek do koszyczków wielkanocnych, a przede wszystkim wreszcie na poważnie usiadłam nad obrusem, który miałam w założeniach skończyć na Wielkanoc.
Udało się na tydzień przed świętami.
Powiem Wam, że sama z siebie jestem dumna, bo to największa moja praca jak do tej pory.

Obrus ma 240x140cm.
Troszkę się martwiłam jak go naciągnę, ale jest na tyle ciężki, że naciąga się sam w czasie prasowania.


Wykorzystałam 11motków kordonka Muza10, szydełko 1,25.
Schemat pochodzi z gazetki Sabrina Robotki Extra  zeszyt 3/2015. "Obrusy na duże stoły"

Pierwowzór opisany jest jako obrus o wymiarach 115x166 cm. Ha ha ha! Gdybym pomyślała zanim zaczęłam, to pewnie zauważyłabym, że  musi być większy. Wzór robiony jest wg, opisu podwójnie nawijanymi słupkami. A jeden taki słupek ma prawie 1 cm wysokości. Rzędów jest 258. Rachunek prosty :)


Od początku, gdy zobaczyłam schemat po raz pierwszy, wiedziałam, że te róże muszę mieć. Kocham wszystkie różane wzory siatkowe.
Całość spokojnie pasuje na rozłożony 10-cio osobowy stół :)


Kolorystycznie jest zbliżony do pierwszego zdjęcia. Delikatny beż.


To mnie pochłonęło na te długie tygodnie. Ale wiecie, na prawdę uwielbiam to robić :)

***

Teraz muszę poodwiedzać Wasze progi, bo stęskniłam się za Wami okrutnie :)

Do następnego,
pa :)



58 komentarzy:

  1. Ewciu ja padłam , w życiu bym nie przypuszczała, że można zrobić takiego kolosa ręcznie. I do tego wzór w róże jest cudowny. Chyle czoła bo jest nad czym . Gratuluje przede wszystkim cierpliwości i ogromnych zdolności.
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aniu, gdybym na początku zastanowiła się ile z nim będzie roboty, to pewnie odłożyłabym go "na później" :))))
      Dziękuję i pozdrawiam :)

      Usuń
  2. Ewuniu,normalnie mnie zatkało !!!
    Obrus jest zjawiskowy,piekny motyw róż,po prostu jest cudny.... podziwiam Cię za wytrwałość :)
    Serdecznie pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) bardzo dziękuję. Teraz mi się marzą firany :))))) Ale to jednak troszkę później ;)
      Miłego dnia :)

      Usuń
  3. Ewuniu, ten obrus jest boski, brawo za wytrwalosc, pozdrawiam cieplutko:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Kamillko :)
      Widać, tak mam, jak się na czymś zawieszę, to do końca :)))))
      Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  4. Przepiękna praca! Osobiście nielubię robić wzorów siatkowych, ale te róże mogłyby mnie skusić :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Teraz widzę w całości Twoje wielkie dzieło a na stole dopiero uświadamia jak wiele włożyłaś pracy,czasu i serca, przecudny jest ten obrus,czapki z głów !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Ci Bożenko bardzo :)
      No, trochę pracy przy nim było, ale satysfakcja ogromna.
      Buziaki :)

      Usuń
  6. Obrus jest piekny.Duzo pracy wlozylas w ten obrus ale bylo warto.Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  7. Przecudny jest ten obrus!!!Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  8. Piękny i taki stylowy , mam podobną firanę, ale twój jest piękniejszy.ech...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A mi się Krysiu teraz firana marzy :)
      Dziękuję :)

      Usuń
  9. Ewuniu kochana obrus jak marzenie gratuluję tak przecudnego dzieła :) Fajnie, że wróciłaś :) Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Ci Basiu serdecznie
      Miłego tygodnia :)

      Usuń
  10. obrus jest przepięknej urody,chylę czoła wspaniała robota podziwiam :)
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  11. Śliczny obrus i taki duży. Podziwiam Cię za wytrwałość.
    Warto było. Cieplutko pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  12. PRZEPIĘKNY! Uwielbiam takie obrusy i choć do tej pory zrobiłam trzy nie dla siebie, to wciąż marzę o takim. Piękny!
    Serdecznie pozdrawiam:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Małgosiu, to podziwiam Cię, że zrobiłaś nie dla siebie. Ja, egoistycznie, nie oddałabym go nikomu :))))
      Miłego :)

      Usuń
  13. Najpierw spojrzałam na wzór - piękny motyw. Ale jak przeczytałam, jakich rozmiarów jest obrus to mnie "zamurowało". Gratuluję wytrwałości i zdolności. Serdeczności przesyłam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ewciu, wystarczy tylko dużo samozaparcia i już :)
      Dziękuję i pozdrawiam :)

      Usuń
  14. Na widok takich prac kłaniam się nisko ich Autorom! To mega wyzwanie. Podziwiam i pozdrawiam:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Alinko, mała czy duża, każda praca wymaga zaangażowania. Dużą robi się po prostu dłużej :)
      dziękuję CI serdecznie i pozdrawiam :)

      Usuń
  15. Ewuniu! Przepiękny obrus zrobiłaś, Wiem ile to Cię pracy kosztowało bo kiedyś też taki duży obrus robiłam , Ale jak się kocha szydełkowanie to tej pracy się nie odczuwa - Pozdrawiam Cię bardzo Gorąco

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj w klubie obrusowych dziergaczek Krysiu :)
      Masz rację, nic tak nie uspokaja jak szydełko.
      Buziaki ślę :*

      Usuń
  16. Szczerze mówiąc nie wyobrażam sobie jak można zrobić szydełkiem coś tak ogromnego i tak pięknego. Jest cudny Ewuniu, stół wygląda bardzo efektownie.
    Buziaczki!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ewuniu, każda praca wymaga talentu. Ja zawsze będę podziwiać Twoje obrazy :)
      Buziaki ślę

      Usuń
  17. Piękny obrus, a rozmiar imponujący:) Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  18. Dla takiego obrusa można zniknąć z blogowego życia:)) brak mi słów podziwu!! Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gosiu, był tylko jednym z kilku powodów mojego zniknięcia, choć nie najważniejszym.
      Dziękuję :)

      Usuń
  19. Ewciu, przed Tobą to tylko głowę pochylać :-)
    Jestem pełna podziwu dla ogromu pracy. Obrus jest absolutnie przepiękny! Perfekcyjny!
    Moja mama kiedyś robiła firany, też nie mogłam zrozumieć jak można coś tak dużego i pięknego zrobić :-).
    Buziaki przesyłam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Beatko, może i ja skuszę się na firanę/y. Zamiar już mam, muszę jeszcze dojrzeć do tego pomysłu.
      Dziękuję Ci i pozdrawiam serdecznie, tym bardziej, serdecznie, że cieszę się, że wracasz do zdrowia :)

      Usuń
  20. O mamo! Już wiem Ewuniu dlaczego tak dawno Cię nie było:) Dziergałaś ten przepiękny obrus! Mistrzostwo!!! Jest cudny i olbrzymi. To prawdziwe dzieło sztuki. Ewuniu, masz niesamowite pokłady cierpliwości i umiesz liczyć:)))
    Całuski zostawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aniu, bardzo dziękuję za te słowa :) Obrus ma jeszcze tę niewątpliwą zaletę, że nie trzeba go naciągać jak serwetek. A cierpliwość... właśnie przy szydełku jest mi zupełnie nie potrzebna :)
      Buziaki :)

      Usuń
  21. Jest przepiękny i jaki duuuży :) Podziwiam za cierpliwość i wytrwałość w robieniu go, ale warto było poświęcić i czas i pieniądze na niego bo efekt jest powalający :)

    OdpowiedzUsuń
  22. O rany Ewuniu jestes chyba troszke szalona. Wziąc sie za takie olbrzymie dzieło.Obrus jest fenomenalny. Tylko Ty mogłaś go zrobić. Jestem zachwycona. Cudo. Podziwiam za ogromne pokłady cierpliwości. Buziaczki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) Haniu, ja myślę, że każdy z nas ma w sobie coś z szaleńca. Ale pomyśl, jak nam z tym dobrze :)
      Buziaki :*

      Usuń
  23. cześc Ewcia :)
    widzę, że nie marnujesz czasu... wspaniała serweta ! podziwiam
    buziaczki przesyłam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki Joasiu :)
      czasu wciąż mam za mało. Zresztą, chyba jak wszyscy :)
      Cmok :*

      Usuń
  24. Oj Ewcia,aż sapnęłam sobie jak zobaczyłam to CUDO😊
    OBRUS JEST OBŁĘDNY!!!
    Nie dziwię się, że troszeczkę Ciebie nie było 😊
    Cieszę się, że znowu jesteś obecna w blogowym świecie 😘
    Buziale zostawiam😘😘😘😘

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Małgosiu :)
      Ja tez się cieszę, że wróciłam do Was :)

      Usuń
  25. Imponująca praca, gratuluję wytrwałości, serweta warta pracy bo przepiękna! Cudny motyw róż!
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W założeniu, miła być serweta, wyszedł wielki obrus :)
      dziękuję Elżbieto i pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
  26. Piękny obrus - jestem pod wrażeniem:)
    Cudo:)

    OdpowiedzUsuń
  27. Ożesz, jaki piękny obrus, podziwiam ogrom pracy, spisałaś się na medal, brawo!

    OdpowiedzUsuń
  28. Cieszę się Ewuniu, że wróciłaś. Mam nadzieję, że blogowanie znów będzie sprawiać Ci przyjemność.
    Cieplutko pozdrawiam.

    pirates of the caribbean 5

    OdpowiedzUsuń
  29. Obrus jest piekny.Duzo pracy wlozylas w ten obrus ale bylo warto.Pozdrawiam
    โกลเด้นสล็อต
    สูตรบาคาร่า
    gclub

    OdpowiedzUsuń
  30. Ojej ale przepiękny obrus! Wow, zachwycający jest, podziwiam to ile czasu nad nim spędziłaś, i wykonanie, no palce lizać.

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za każdy wpisany komentarz :) Są dla mnie bardzo ważne. Dzięki nim wiem, że to co robię, ma jakiś sens.