Witam wszystkich, którzy są ze mną, wszystkich którzy po cichutku zaglądają i wszystkich, którzy przyjdą tylko raz i nigdy nie wrócą. Cieszę się, że jesteście :)

Obserwują:

piątek, 16 czerwca 2017

Ziemia kłodzka, trochę transferu, trochę decoupage

Witam wszystkich razem i każdego z osobna :)

Bardzo dziękuję za życzenia i za to, że odwiedzacie moja stronę pomimo mojego nikłego nakładu pisarskiego ;)

Ostatni weekend spędziłam w cudownej scenerii Kotliny Kłodzkiej. Kto był, ten wie jak piękne okolice można podziwiać. Pierwszy raz byłam w Górach Stołowych i od razu mówię, weekend to stanowczo za krótko.
Celem naszej podróży był V Ogólnopolski Zlot Miłośników Ogrodnictwa organizowany przez forum ogrodnicze zielonozakreceni.pl . Był to zarazem pierwszy zlot zielono zakręconych.  Forum jest młode, powstało w ubiegłym roku, ale zgromadziło mnóstwo osób, które kochają świat roślin i zwierząt.
W trakcie Zlotu zwiedziłam Arboretum w Wojsławicach

Arboretum jest ogromne, kilka godzin wędrowania pomiędzy idealnie skomponowanymi rabatami. Rozmach zapiera dech.

Grulichowe Skały
Ogród w naturalnej scenerii gór Stołowych, w Czechach. Stworzony przez właściciela, pana Jaromira. Jaromir Grulich był alpinistą. Do swojego ogrodu sprowadzał rośliny z całego świata i sadził je w szczelinach skalnych często wisząc na linach. Zmarł nagle, a jego skremowane ciało żona pochowała w niszy skalnej w ogrodzie.
Nad ogrodem pieczę przejęła żona Pana Jaromira, Maria. Jednak i tutaj ludzie są jacy są i często nocami wykopują cenne rośliny z miejsc dostępnych. Ogród nie jest ogrodzony.

Japoński Ogród w Jarkowie.
Również ogród prywatny. Założony przez pasjonata. Piękne miejsce idealnie skomponowanych roślin. Całości dopełniają stylowe ozdoby małej architektury. Ogród założony został przez pana Edwarda Majchera w całości z jego własnych funduszy. Jest jednym z dwóch takich w Polsce.  Do zwiedzania dostępny jest od 2003 roku. Pan Edward nie pobierał opłat, przy wejściu była skarbonka i każdy zwiedzający mógł zostawić kilka złotych, według własnego uznania. Oczywiście, jak można się domyślić. Urząd Skarbowy położył swoją pazerną dłoń na skarbonce. Teraz opłaty są pobierane, a pan Edward nadal na pomoc ze strony państwa naszego liczyć nie może.







Prywatny ogród Państwa Grochowskich w Radkowie
zachwycił mnie najbardziej. Niedostępny dla zwiedzających. Miejsce gdzie naprawdę można odpocząć, wsłuchać się w przyrodę. Złożony z kilku ogrodowych pokoi, każdy o innym charakterze i każdy tak samo przytulny. Właściciele mają obok dużą szkółkę roślin.





To tylko kilka zdjęć z wypełnionych po brzegi dwóch dni. Więcej możecie oglądnąć i poczytać na forum, na które serdecznie zapraszamy :)


Na pamiątkę, każdy ze zlotowiczów otrzymała zakładkę do książki, wykonaną przeze mnie :)



Zakładki były robione dwoma metodami. Część to transfer zdjęcia, a część decoupage z drukowanego logo na papierze śniadaniowym :)

A teraz lecę do Was nadrabiać zaległości :)


34 komentarze:

  1. Wspaniały takie Zlot, sama bym chciała uczestniczyć...
    Zwiedzając takie piękne skomponowane rabaty i ogrody człowiek sam się też inspiruje...
    Zakładka prawdziwie ogrodowa :-)
    Pozdrawiam serdecznie !

    OdpowiedzUsuń
  2. Ogród Japoński jest cudowny :) robi niesamowite wrażenie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ewunia, pięknie spędziłaś weekend- niezapomniane wrażenia. Ogrody, ogrody, ogrody... W Kotlinie Kłodzkiej byłam laaaaata temu; uwielbiam Góry Stołowe. Serdeczności posyłam :) <3

    OdpowiedzUsuń
  4. Zakładki przepiękne. Prawda też, że Kotlina Kłodzka jest przecudnym miejscem :) Gór nie lubię, choć większość życia w Kłodzku mieszkałam, ale przyroda jest niesamowita :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie miałam tam okazji nigdy być i nie wiadomo czy będę, a szkoda bo już na zdjeciach widac, że jest tam przepięknie :)Fajny miałas weekend Ewuniu. A zakładki zrobiłaś super :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Piekne te ogrody,jest co podziwiac.Sliczne zrobilas zakladki.Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  7. Ewuniu, odwiedzilas piekne miejsca, uwielbiam spacery po takich ogrodach, Twoje zakladki przeurocze, z pewnoscia wszyscy byli zadowoleni:) Pozdrawiam cieplutko:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ależ wspaniała impreza ! Ogród w Jarkowie zwiedziłam z mężem i dziećmi kilka lat temu. Rozmawiałam z panem Edwardem, który jest prawdziwym pasjonatem sztuki ogrodowej, a ja wtedy pisałam pracę na temat ogrodów japońskich. Piękne miejsca zwiedziłaś !
    Efko, zakładki są nieziemskie i niesamowite !!! Pozdrawiam ciepło :))

    OdpowiedzUsuń
  9. Piękny pomysł z zakładkami, imponują mi tacy bezinteresowni ludzie. Z pokazanych przez Ciebie ogrodów znam Jarków, w którym byłam dwukrotnie i który mnie zachwycił, tak jak wszystkie ogrody japońskie, dla mnie to ogrody idealne.
    pozdrawiam.:))

    OdpowiedzUsuń
  10. Piękna wycieczka, piękne igrody i Ty piękna, niczym róża, w środku tych wspaniałości. Uściski ❤

    OdpowiedzUsuń
  11. Ewuniu! Ale pięknie spędziłaś sobie ten weekend, Ogrody naprawdę prezentują się cudownie, Lubię ogrody, Zakładki śliczne, będą mieli piękną pamiątkę - Pozdrawiam Cię Cieplutko

    OdpowiedzUsuń
  12. Przepiękne ogrody!
    ja w górach Stołowych byłam wieki temu i wtedy to nie ogrody zwiedzaliśmy:(decznie
    pozdrawiam ser

    OdpowiedzUsuń
  13. Przepiękne miejsca, zaczarowane :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Niezwykłe i cudowne miejsca mieliście okazję podziwiać w czasie zlotu:)

    OdpowiedzUsuń
  15. Rzeczywiście weekend to zbyt mało na zwiedzenie takich miejsc. Piękne, inspirujące ogrody. W tamtych okolicach jeszcze nie byłam ale zapamiętam, że warto.
    Spędziłaś Ewuniu cudny weekend, fajnie że podzieliłaś się z nami cudnymi zdjęciami. Zakładki wyszły ślicznie, będą wspaniałą pamiątką.
    Przesyłam serdeczne uściski.

    OdpowiedzUsuń
  16. Cudowne ogrody.Prawdziwa uczta dla oczu. Piękne zakładki będą przypominać
    te wspaniałe ogrody. Serdecznie pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  17. Piękne miejsca. Od razu widać i nakład pracy i miłość i pasję. Japoński ogród to perełka.
    Swego czasy często bywałam w Kotlinie Kłodzkiej, polecam każdemu ale chyba nawet tydzień to mało na zwiedzanie:-)
    Pozdrawiam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
  18. Piękne zdjęcia, zachęcają do poznania tego kawałka Polski. Super upominki przygotowałaś. Pozdrawiam ciepło.

    OdpowiedzUsuń
  19. Piękne ogrody - niezapomniane wrażenia z odwiedzin na pewno długo pozostaną w pamięci!
    Serdecznie pozdrawiam:))

    OdpowiedzUsuń
  20. Super relacja wspaniałego wojażowania! Gratuluje pomysłu na zakładki, wszyscy Cię Ewuniu dobrze zapamiętają. Serdeczności ślę:))

    OdpowiedzUsuń
  21. Wspaniałe ogrody!!!Przepiękne zakładki!!! Serdecznie pozdrawiam:))

    OdpowiedzUsuń
  22. Piękne miejsca,mnóstwo wrażeń i cudne wspomnienia.Po obejrzeniu Twoich zdjęć -pierwsza myśl pojechać tam i pospacerować ...i nawet posiedzieć na ławeczce....
    Pozdrawiam:)))

    OdpowiedzUsuń
  23. Wowww!!!Jakie cudne są te ogrody!!Ile trzeba mieć cierpliwości do nich!!!Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  24. Wspaniały zlot miłośników ogrodu . Zwiedziliście urocze zakątki . Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  25. Zakładki świetne, to bardzo miły gest. Zlot ludzi zakręconych w tej samej tematyce to świetny pomysł. A i miejsce cudowne. Fajnie Ewa , że się znowu pojawiłaś.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  26. Bardzo miło spędziłaś czas Ewciu i to w takich wspaniałych miejscach.Warto realizować swoje marzenia i pasje.
    Zakładki zrobiłaś Ewciu fantastyczne,podobają mi się i są w moich kolorkach,piękne.
    Buziaki zostawiam dla Ciebie :)

    OdpowiedzUsuń
  27. Piękne zdjęcia i śliczne zakładki :-)

    OdpowiedzUsuń
  28. Ojej, ale widoki, raj na ziemi, a ten japoński ogród chciałabym zobaczyć, uwielbiam styl tych ogrodów!

    OdpowiedzUsuń
  29. Wojslawice piekne miejsce.Bardzo lubię tam jeździć i podziwiać piekne kwiaty jak kwitną. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  30. No i moja ciekawość została zaspokojona już wiem co dla Jadzi przygotowałaś, bardzo ładny kolorowy i pełen optymistycznych barw naszyjnik..
    pirates of the caribbean 5

    OdpowiedzUsuń
  31. Witaj Ewuniu, pozdrawiam ciepło. Wojsławice to piękne miejsce i warto je zwiedzić. Serdeczności zostawiam i nie myśl, że nie myślę o Tobie:)

    OdpowiedzUsuń
  32. Jak macie ogród, to taka huśtawka w ogrodzie to podstawa! I jeśli nad takową się zastanawiacie, to nie możecie przejść obojętnie obok informacji na stronie http://nadwisla24.pl/2017/06/09/technorattanowe-lawki-ogrodowe , ponieważ tam dowiecie się, które huśtawki będą królowały w nowym, 2022 sezonie. Myślę, że przygotowania do sezonu można już powoli zaczynać.

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za każdy wpisany komentarz :) Są dla mnie bardzo ważne. Dzięki nim wiem, że to co robię, ma jakiś sens.